شناسهٔ خبر: 174032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با نماینده مردم در مجلس انجام شد:

بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی در شهرهای ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت

ببینید| نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و معاونین با نماینده مردم شریف ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس و مسئولان شهرستان مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در جلسه مشترک با نماینده مردم در مجلس شورای و مدیران حوزه راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان )،مسعود بیات منش مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان این که جلسه ای مشترک با حضور نماینده مردم شهرستان‌های ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن و ادارات حوزه راه و شهرسازی، معاونین اداره کل راه و شهرسازی، شهرداران، فرمانداران اعضای شورای شهر این ۴ شهرستان برگزار شد،اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی پروژه های عمرانی وزارت راه و  شهرسازی در این شهرها و در راستای رفع موانع اجرایی و تسهیل و تسریع در اجرای پروژه ها برگزار شد.

وی افزود: عمده مباحث مربوط به پروژه های راهسازی، توسعه راههای روستایی، طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر، طرح‌های هادی روستایی و طرح های جامع و تفصیلی شهرها در این شهرستان‌ها بود که مورد بررسی قرار گرفت راهکار های عملی برای تسریع در انجام کارها ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه تمام موارد پروژه‌ها و مشکلات این حوزه‌ها، تک به تک توسط فرمانداران طرح موضوع شده‌ و شهرداران نیز نقطه نظراتی را که در خصوص طرح‌های جامع و طرح‌های تفصیلی شهرها داشتند را مطرح کردند.

بیات منش با اشاره به اینکه مصوبات قابل ملاحظه ای در خصوص اجرای پروژه‌های مربوط به طرح‌های عمران این چهار شهرستان تصویب شده است، بیان کرد: مقرر شد مواردی که در سطح ملی مصوب شده را با برگزاری نشست هایی در وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت زیر بنای های حمل و نقل کشور، سازمان راهداری و بنیاد مسکن کشور پیگیری‌های کنیم.

مدیر کل اداره و شهرسازی خوزستان اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی تعامل بین مدیران اجرایی شهرستان ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت بتوانیم مشکلات پروژه حوزه های راه ،مسکن و شهرسازی پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

توسعه خوزستان از رهگذر توسعه راه‌های حوزه منگشت میسر است

 در ادامه این نشست نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان خوزستان برای توسعه هیچ راهی جز توسعه راههای ارتباطی حوزه منگشت برای حل مشکلات ندارد.

فرشاد ابراهیم‌پور نورآبادی نماینده حوزه منگشت در نشست مدیران شهرستان‌های حوزه منگشت ، مدیران کل راه و شهرسازی، راهداری و بنیاد مسکن با بیان اینکه حوزه منگشت متشکل از شهرستان های ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت است، بیان کرد: استان خوزستان جهت پیشرفت و حل مشکلات کنونی خود هیچ راه حلی جز توسعه حوزه منگشت ندارد.

وی افزود: حوزه منگشت  ۱۰ درصد از مساحت و ۷ درصد از جمعیت خوزستان را در برمی‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان های ایذه ،باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های حوزه معتدل‌ترین منطقه خوزستان بوده و همچنین کلاس A اراضی زراعی استان خوزستان را به خود تعلق داده است.

ابراهیم پور نورآبادی افزود: ظرفیت‌های سرزمینی و انسانی این حوزه بسیار بالاست که در کنار هم می‌تواند برای توسعه تاثیرگذار باشد و وظیفه مدیران تلفیق این دو حوزه است.

وی دروازه ورودی خوزستان را شهرستان دزپارت دانست و گفت: توسعه و توجه به راه‌های ورودی استان سمت این شهرستان باید در دستور کار جدی قرار بگیرند.

نماینده مردم حوزه منگشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه راههای روستایی در این شهرستان‌های ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت،بیان کرد: در حوزه راه روستایی نیز در برخی از روستاها بخصوص در روستاهای صیدون و سرله اقداماتی انجام شده و تکمیل نشده است که این مسئله باعث نارضایتی مردم شده است‌.

ابراهیم پور نورآبادی با تاکید بر اینکه به دنبال مهاجرت معکوس و ایجاد روستای الکترونیک در حوزه منگشت هستیم افزود: با ایجاد خدمات رفاهی در روستاها باعث رغبت مردم به مهاجرت معکوس می شود.